19 Mart 2018 Pazartesi

GET LOW-BÜYÜK SIR(2009)

Felix Bush(Robert Duvall) kendi arazisinde kasabaya fazlasıyla uzak evinde adeta bir münzevi hayatı sürmektedir.
 Bir gün kasabanın papazı Gus Horton(Gerald McRaney) ona bir ölüm haberi getirilir. Felix bu haberle ölümün kendisine de yaklaştığını fark eder ve kasabaya papazı görmeye gider.

 Bir tomar parayı papazın önüne koyup kendine bir cenaze töreni düzenlemesini ister. Papazla anlaşamayan Felix kiliseden ayrılır. Bu esnada kasabadaki herkesin Felix hakkında oldukça ağır dedikodular yaptığını fark ederiz, adamın katil olduğunu iddia etmeleri gibi.
Frank Quinn (Bill Murray) kasabanın cenaze evinin sahibi,lakin kasabada ölen kişi sayısı o kadar az ki adam neredeyse Azrail duasını çıkacak. İflasın eşiğinde olduğu için bolca söylev çeken patronuna Buddy (Lucas Black) bir öneride bulunuyor.
Felix'in papaza teklifini duyan ve elindeki parayı gören Buddy Frank'a Felix'e bir cenaze
 töreni ayarlayalım diyor. 
Felix ile konuşuluyor ve Felix aslında bir cenaze partisi istediğini belirtiyor işin daha da garibi Felix bu partiyi şimdi yapmak istiyor. İstekler daha da garipleşemez derken Felix bir de bu partiye benle ilgili bir hikaye anlatabilecek herkes gelsin diyor.
Bu kadar istek karşısında Buddy küçük dilini yutsa da Frank para söz konusu olduğu için teklife balıklama atlıyor. 
Bu esnada kasabadaki herkesin nefretini kazanan Felix'in bir tanıdığı çıkıyor. Mattie Darrow(Sissy Spacek) Felix'e sahip çıktığı gibi Felix de ona ılımlı davranıyor.
Olaylar ilerliyor, Felix'in büyük bir suç işlediğini anlıyoruz biraz da bağışlanma arzusunda olduğu hissediyoruz. 
Bakalım yaşayan birine yapılacak cenaze partisi nasıl olacak?

Gelelim yorumuma kesinlikle daha kötü bir film bekliyordum lakin izlerken ortalamanın üstü bir filmle karşı karşıya olduğumu anladım. Tabi ki olmamış yerleri vardı ama gene de kafa dağıtmak için ailecek izleyebileceğiniz hoş bir film olduğunu söyleyebilirim. 
Öncelikle kurgunun bazı yönleri gerçekten farklıydı, yaşayan birine cenaze partisi yapmak kolay kolay denk geleceğiniz temalardan değil. Ama sonu azıcık daha farklı olabilirdi belki de daha fazla duygusal.
Sonrasında Robert Duvall ve Bill Murray'ın oyunculukları gerçekten şahaneydi, belki bu şahanelikten olsa gerek diğer oyuncuların bir kısmı gözüme vasat gözüktü. 
Diyaloglar ise fazlasıyla beğendim bazen düşündüm bazen güldüm kararındaydı yani. 
Son söz IMDb'den 7.1 puan alan sizi yormayan biraz üzen biraz neşelendiren izleme listenizin son sıralarına alabileceğiniz orta karar bir film. 

8 yorum:

  1. Seveceğim bir filme benziyor :)

    YanıtlaSil
  2. Yazınız bende filme karşı merak uyandırdı. Bill murray'da oynuyor. Get Low'ı izlerim, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, yorumunuzu bekliyorum :)

      Sil
    2. Geçen ziyaretimde yazılarınıza bakarken yukarıdaki yorumumu gördüm. Dün gece de oturdum Get Low filmini hiç sıkılmadan kesintisiz izledim. Cenazesi düzenlenecek olan Duvall'ın hep tabutta yatacağını, insanların da onun gerçekten öldüğünü düşüneceklerini sanmıştım ama öyle çıkmadı. Cenaze konulu bir dram olmasına rağmen neşeli kısımları vardı, bu görüşe kesinlikle katılıyorum. İyi ki izlemişim diyorum :)
      Siteye ara verdim, yazmıyorum. Ama ara ara uğruyorum. Sevgiler diliyorum :)

      Sil
    3. Beğendiğine çok sevindim, ben de ara ara yazıyorum bloga :(

      Sil
  3. film izlemeyi seviyorum, bu filmi de en kısa zamanda izleyebilirim.

    YanıtlaSil