20 Şubat 2014 Perşembe

MAVİ KÖPEĞİN GÖZLERİ-GABRIEL GARCIA MARQUEZ

Kitap Künyesi
Adı:Mavi Köpeğin Gözleri
Yazarı:Gabriel Garcia Marquez
Çevirmen:Emrah İmre 
Yayınevi:Can Yayınları
Sayfa:124
Pinuccia'nın Kitapları blogunun ev sahipliğini yaptığı yazar aylarında Şubat ayı konuğu Nobel Ödüllü yazar Gabriel Garcia Marquez  oldu. Bu ay kim ne okumuş/okuyacakmış öğrenmek için buraya tıklayın. 
12 tane kısa öyküden oluşan Marquez  öykü şenliği arayanlar için ideal bir kitap.
Analizni nasıl yapsan diye çokça düşündürdü beni.Malum her öykü ortalama 8 sayfa iken tutup da uzun uzun öyküleri anlatamam haliyle. Toplu bir yorum yapmak yerine her öykünün adını belirtip kiminin en beğendim alıntısını ekleyip kiminin de kısacık bir özetini yapma kararı aldım.

1.Üçüncü Teslimiyet
"Hakiki olduğu su götürmez bir ceset gibi ağırlaşmıştı.Ama böyleyken kendisini daha rahat hissediyordu.Ölümü yaşaması için nefes alması bile gerekmiyordu."

2.Eva,Kedisinin İçinde
"Güzellik artık güzellik olmaktan çıkmış,engellenmesi ve bir an önce kökünün kurutulması gereken bir hastalığa dönüşmüştü."
Benim için son cümlesiyle en çarpıcı hikaye unvanını elde etmiştir. Güzelliği başına farklı bir şekilde bela olan bir kadın ve gelişen olaylar neticesiyle kedisinin içine girmek istemesi...

3.Tubal-Kabil Bir Yıldız Dövüyor
"Duman sivrilip keskinleşerek daha yukarılara,karnına doğru yükseldi ve sonunda onu ısıran,sıcak bir meyveyi andıran kalbini ikiye bölen amansız bir dizi dişe dönüştü."

4.Ölümün Öteki Kaburgası
"Formaldehit. Nereden çıkacak bu koku?Çürümeyi engellemenin tek yolu buydu. Biz insanların damarlarında formol aksaydı saf alkole batırılmış o anatomik heykellerden farksız olurduk."

5. Aynayla Sohbet
"Acaba kendini zorlarsa yansımasından hızlı davranıp tıraş olmayı ondan bir hareket daha önce bitirebilir miydi?"

6.Üç Uyurgezerin Çilesi
"O gece avluda otururken onun bir daha rüya görmeyeceğini biliyorduk.İçimiz acıtan şey belki de onun donuk ciddiyeti ve karanlık köşelere sıkışarak yaşama konusundaki ısrarıydı."

7.Natanael'in Ziyareti
"Ciddiyim,senora.Bekar olduğunu söylemeden önce evli olup olmadığını bilmediğini söyleyen kişiler olsa olsa ayakkabı boyacısıdır."
Ayakkabısını boyatırken boyacı ile girdiği diyaloğu görmeye gittiği kadını yansıtan bir adamın hikayesi. Üstelik bu hikayedeki diyaloglar emin olun çok renkli. Özellikle adamın son cümlesi beni benden aldı.

8. Mavi Köpeğin Gözleri
"Buluşmalarımız hep böyle,gecenin bir yarısı bir kaşığın yere düşmesi ile sonlanıyordu."
Birbirleriyle sadece rüyalarda buluşabilen iki kişinin hikayesi.

9.Saat Altıda Gelen Kadın
Bir lokantaya daima saat 6'da gelen kadının o gün erken geldiğini iddia etmesiyle başlayan ve lokanta sahibinden isteyeceği ilginç bir istekle devam eden şahane bir hikaye.

10.Çullukların Gecesi
"Ne işiniz var burada?dedi.
Biz,Bilmiyoruz çulluklar gözlerimizi oydu, dedik."

11.Birisi Bu Gülleri Darmadağın Ediyor
Yıllar önce ölen bir çocuğun mezarına nasıl gül götürdüğünün hikayesi.

12. Yağmurun İçinden Bir Adam Geliyor
Yağmurlu bir günde iki kadının kapısını çalan bir adam ve bu olayı geçmişle bağdaştıran kadın.

Hepsi birbirinden güzel,hepsi o kısacık anda sizi bambaşka dünyalara götüren 12 öykü.Kimi daha giriş cümlesiyle farkını ortaya koyan kimi sonuyla akıllarınızda ilelebet yer edecek,kimiyse diyalogları ile yüzünüze tebessüm düşürecek hikayeler.Benim yukarıdaki anlatımım kitaba göre fazlasıyla yavan kaçmış olabilir. Ama emin olun Gabriel Garcia Marquez'in bu hikayelerini okumanız önemle tavsiye edilir. 

2 yorum:

  1. yAZARIN KOLERA GÜNLERİNDE AŞK KİTABINI OKUMUŞTUM VE ÇOK BEĞENMİŞTİM.BİR İKİ GÜNE YORUMLARIM.BU KİTABI DA LİSTEME ALDIM.YORUM İÇİN TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben okumadım Kolera Günlerinde Aşk'ı ben de onu ekleyeyim hemen listeme. Gerçi liste aldı başını gitti. Bu arada asıl ben yorumun için teşekkür ederim :)

      Sil