31 Ağustos 2013 Cumartesi

COVERT AFFAIRS 1. SEZONUN ARDINDAN

Bu aralar nerede yeni dizi eklenmiş ben oradayım. Şu an izlediklerimden çok başlayacaklarım da gözüm. Bu dizinin 4. sezonu yayınlanıyor şu an. Dizinin 4 sezonu başlayınca bir kaç yorumda dizinin güzel olduğuna okudum. CIA falan da var maceralı bir dizidir diyerek 1. sezonu devirdim. Zaten 11 bölüm olunca benim için oldukça kolay oldu.

Şu an 2 sezondayım ama bu postta sadece 1. sezon ele alınacak 3 sezon geriden gelsem de.
Annie Walker CIA eğitiminin bitmesine 1 ay kala dil bilgisini kullanabileceği basit bir takas  olayında yardımcı olmak üzere Yurtiçi Koruma Departmanına çağrılır.6 dil bilen Annie basit gibi gözüken takas olayının karmakarışık bir mevzuya dönmesinin ardından gösterdiği başarı sayesinde eğitimini tamamlamadan CIA bünyesine dahil olur.
Her bir bölümde basit görünen pek çok olay Annie'nin elinde olimpiyat sorusuna döner.Annie ise teknoloji destek biriminden Auggie'nin desteği ile olayları çözmeye çalışır.Genel olarak her bölüm bağımsız olarak işlense de hafiften değinilen bir yan konu mevcut.
Bu özetin ardından karakterlere de kısaca değinmek istiyorum


Annnie Walker-Piper Perabo
Dünya turun yapmakta eline kolay kolay kimsenin su dökemeyeceği karakterimiz.
Her ne kadar ben daha fazla olduğuna inansam da 6 dil biliyor.
2 yıl önce Sri Lanka gezisi sırasında tanıştığı ve onu sebepsiz terk eden sevgilisinin acısını hala yaşamakta.Zaten bir nevi teşkilata katılmayı istemesinin sebebi bu terk ediliş.
Annie ne yazık ki dil bilgisini dövüş tekniklerine yansıtamamış. Ki bu durumu yer yer izleyiciyi sinir krizine sokar. Kız bildiğin lay lay lom dayak yiyor neredeyse. Biz CIA zümresini böyle bilmeyiz.Acaba şu bir aylık eğitim komple dövüş tekniği miydi acaba?Ayrıca 1 sezonda tam iki kez 28 yaşında olması yüzüne vuruldu.Üstelik birinde Annie'nin yeni olduğunu anlayan eleman yaşı büyük CIA seni eğitmemiş o zaman dil becerilerin yüzünden alınmışsın teşkilata der.Herhalde bu mevzuda CIA usulu evde kalmışın kızım demek.
Ayrıca Annie'nin Serenay Sarıkaya'ya benzediğini iddia eden bir kesim var.

Auggie Anderson-Christopher Gorham
 
Dizinin sempatiklikten ölmek üzere olan karakteri. Benim gözümde dizinin canı ciğeri.
Irak'ta bir görev esnasında yarlanan ve gözlerini kaybeden karakterimiz.
CIA'deki işine teknoloji destek biriminde devam etmiş ve Annie'nin destekçisi olmuş.
Annie ile daha ilk bölümden kaynaşmış ve onu kimsenin Annie'e inanmadığı zaman bile desteklemiş.
Bir de ikilinin muhabbetleri var ki ölünür. Annie'nin morali hemen düzelten karakterimiz pozitifliği , neşesi,samimiyetiyle hemen gözümüze giriveriyor.

 Joan Campbell - Kari Matchett 
Pek çok diziye bölümlük olarak katılan oyuncumuzu her nedense (muhtemelen o dizilerdeki hal ve hareketlerinden kaynaklı) pek sevmem.Kendisi Annie'nin biriminin  başkanı ayrıca CIA başkanını eşi. V eilk bölümde eşinin kendini aldattığını ispatlamak için harcadığı devlet kaynağı yüzünden bu karakterle de kötü bir başlangıç yaptık. Ama sonraları sevmeye başladım yani çok olmasa da sevdim. Zaten başlarda sevmesem bile rolünün hakkını verdiğini kabul ediyorum.Daha ilk bölümden rolüne cuk oturmuş CIA'nın bir birimini yönetebilecek kadar güçlü olduğunun portresini çizmiştir.

Arthur Campbell - Peter Gallagher 
Dizinin en sevdiğim karakterlerinden.CIA'nın başkanı Joan'ın eşi. Haliyle başından dertler hiç eksik olmayan karakter.En büyük sorunu teşkilatın içindeki sızıntı. Bu sızıntıyı yapan şahsiyet gazeteci Liza Hearn' e bol bol bilgi vermektedir.Özellikle Arthur'u yerinden edecek türden bilgiler. Üstelik bunun yanında bir dargın bir barışık olduğu eşi Joan ile ilişkileri var.Ama gene de otoritesi koruyan CIA'e laf getirmemeye çalışan bir karakter.

 Jai Wilcox - Sendhil Ramamurthy
Hereos dizisinin Dr. Suresh rolündeyken çok sevdiğim bir karakterdi. Ama burada pek ısınamadım. Arthur'un Joan'ı denetlemek için birime gönderdiği şahsiyet. Ben böyle çok kötü niyetli olmasa da ikiyüzlülük yapmaya çalışan karakterleri pek sevmem.Yani zaten başlarda Arthur'la muhabbetleri oluyor sonra kendi yoluna gidiyor.Ama olmuyor işte benim için köstebeğimsi hareketler hoş değildir. Kısacık sürse de.

 Danielle Brooks -Anne Dudek  

House dizisinin cadaloz Amber'ı burada şeker mi şeker bir kardeş.Annie'i konuk evinde misafir eden kardeşimiz Annie'nin CIA mevzularından haberdar değil onu Smithsonian Müzesi'nde çalışıyor sanmaktadır.
Eşi ve iki çocuğuyla mutlu bir yaşam sürmekte Annie içinse uygun eş adayları aramaktadır.

Ben Mercer -Eion Bailey


Annie'i kısacık bir not bırakıp terk eden sevgilisi.Daha ilk bölümün sonunda (spoi) CIA ile bağlantılı olduğunu anlıyoruz. Muhtemelen Annie'i terk etmesi için makul bir sebebi vardı. Ama ben bu adamı hiç sevmedim ve muhtemlen sevmeyeceğim. Annie ile ilişkilerini zerre onaylamıyorum. Annie sen daha iyilerini layıksın! Hangi ara bu kadar antici olmuşum bilmem ama anticiyim işte.

Dizinin ilk sezonun kurgusu biraz basite kaçsa da eğlenceli ve sıcak olduğu için gayet izlenebilir oldu.
Eğlenceli casusluk dizisi arayanlara birebir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder