8 Ağustos 2013 Perşembe

AÇLIK OYUNLARI-SUZANNE COLLINS

Kitap Künyesi
Adı:Açlık Oyunları
Yazarı:Suzanne Collins 
Yayınevi:Pegasus Yayınları
Sayfa:384
Açlık Oyunlar okumayan bir ben kaldım kuşağından bir kitap. Seri 3 kitaptan oluşuyor. Açlık Oyunları-Ateşi Yakalamak-Alaycı Kuş.Bu kitabın filmi çıktı. Ateşi Yakalamak ise fragmanı ile göz dolduruyor.Ben de olayı biraz geriden takip ediyorum.

Capitol ve etrafını çevreleyen 13 mıntıka...
13 mıntıkanın isyanları...
Capitolu'un isyanı bastırması ve 13. mıntıkayı yok etmesi...
Ve yıllardır süregelecek bir  zalimliği başlatması. Her yıl 12 mıntıkadan biri kız biri erkek toplam 24 çocuğun bir arenada ölümüne savaştırılması. Üstelik bu olayın Capitol halkı için eğlenceden ibaret olması...Çocuklarınızın üstüne hangisi ölecek hangisi yaşayacak diye bahislere girilmesi...

"İzleyiciler katilime baskı yaparken,kanlı bir ölümle dünyaya veda etmek için buradaydım."

Eğer henüz okumayan varsa Açlık Oyunları kitabına küçük bir giriş yaptık yukarıdaki zalimlik methiyesiyle.
Capitol isyan eden 12 mıntıkayı cezalandırma amaçlı her yıl 24 çocuğu haraç olarak alıp sadece birinin galip geleceği Açlık Oyunları'nı başlatır.

12. mıntıkada yaşayan   Katniss Everdeen babasının ölümden sonra adeta onun yerine geçmiş ve yasak olan avcılık sayesinde annesi ve kız kardeşi Prim'e bakabilmiştir.
Avcılıktaki yoldaşı Gale ile zaman zaman Capitol hakkında konuşsalar da başka bir ortamda konuşmaya asla cesaret etmemiştir.Hele de 12-18 yaş arası çocukları Açlık Oyunları'na sürüklenmesini...
74. Açlık Oyunları kurasına Prim 12 yaşına girdiği ilk kez katılırken 16 yaşında Katniss  ailenin tahıl ihtiyacını karşılamak (mozaik taşı) adına kurada isminin fazla yazılmasına razı olur. Tıpkı 12. Mıntıkadaki fakir  Dikiş halkının pek çoğu gibi...
Kader o kadar ismin arasında sadece bir kez yazılan Prim'i seçince Katniss onun yerine gönüllü olur.
Ve erkek haraç ise Katniss'in yıllardır minnet duyduğu Peeta Mellark'tır.
Onlardan hiç haz etmeyen refakatçileri Effie Trinket ve alkolik 30 yıl önceki şampiyon Haymitch Abernathy ile Capitol'e yola koyulan ikiliyi neyin beklediği hayal etmek bile zor.
Kendinizi Katniss'in yerine koysanıza bazı mıntıkalar galibiyetin getireceği refah için haraç eğitirken,bazıları ise kendi yerine veda ettiği kardeşi Prim yaşındaki haraçların gönderilmesini engelleyememişler.
(11. mıntıkadan gelen Rue en sevdiğiniz karakterlerden bir olacak.
"Beni yakalamak çok zordur. Beni yakalayamazlarsa öldüremezler değil mi?")
Tabi minnet duyduğu Peeta var bir yandan. Katniss bu eğitimli kariye haraçlarını mı düşünecek yoksa asla öldüremeyeceği kişileri mi?

"Geleceğimi elimden almak üzereler.Geçmişte önem verdiğim şeyleri elimden alamazlar."

Bunların yanında yarışmada yardım için sponsor bulmaları da sevilmeyen mıntıka oldukları düşününce oldukça zor olsa gerek.
Ama yarışlar başlamadan takdim sırasında stilistleri Cinna ve Portia sayesinde Peeta ve Katniss bırakılabilecek en iyi izlenimi bırakırlar. 
Katniss artık Alevler içindeki kız olarak akıllarda kalacaktır.

Ve zalimlik abidesi 74. Açlık Oyunları başlar...

Kitabı çok beğendiğim aşikar çünkü hikaye yüreğinize oturuyor. Hiçbir insanın yıllar önce yapıla bir isyanı cezalandırmak için çocuğunu feda etmesi düşünülemeyecek bir şey.Bu sistemi kafamın bir köşesinde dururken  yüreğim kardeşi için kendini feda eden Katniss çarptı.
Kitaba o kadar bağlandım ki okumadığım ender anlarda acaba Katniss ne yapacak diye düşündüm.
Zaten çabucak bitiverdi. Şimdi hedef Ateşi Yakalamak...
Kısa ve öz hala okumayan kaldıysa başlasın derim.

4 yorum:

  1. Merhabalar;
    Blogunu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım.
    213. takipçin benim.
    Bana da gelirsen sevinirim :)
    İyi Bayramlar
    Sevgiler
    http://whiteglaze.blogspot.com
    twitter: @_gamzeahmet_

    YanıtlaSil
  2. ben de bu hafta toruna ciciler hazırlarken el işleri faslın da açıp filmlerini izledim 3.nolu filmin 2. yarısı yayınlanmamış daha ama merak had safhada.
    Kitaplar çok daha iyi oluyor özellikle de bu tarz konular da kendi senaryomuzu yazar gibi oluyoruz.

    YanıtlaSil
  3. Son filmin yayınlanmasına az kaldı,dediğiniz gibi kitabı okursak daha iyi oluyor :)

    YanıtlaSil