5 Kasım 2012 Pazartesi

BİLİNMEYEN HEDEF-AGATHA CHRISTIE

BİLİNMEYEN HEDEF-DESTINATION UNKNOWN
Önce kitap künyesi.
ADI:BİLİNMEYEN HEDEF
YAZAR:AGATHA CHRİSTİE
YAYINEVİ:ALTIN KİTAPLAR
SAYFA:270
Polisiye romanların kraliçesi olarak nitelendirilen Agatha Christie'nin yeri benim içinde ayrı. Çoğu kitabını okuduğum için bu kitabına rastlayınca okumakta çekinmedim.Kitap genel Christie romanlarından biraz farklıydı. Çok meşhur Miss Marple ve Hercule Poirot bu kitapta karşımıza çıkmadılar.Ve kitabın başlarında çözülmesini bekleyeceğimiz bir cinayet işlenmedi.Biraz şablonundan çıktığı bir roman da olsa, gayet güzeldi.

Konusu; pek çok ülkenin enç bilimcileri teker teker arkalarında iz bırakmadan kayboluyorlardı.En son İngilere'de gerçekleşen Thomas Batterton'un kayboluşu devle güçlerinin olaya dört elle sarılmasını sağlar.Thomas'ın karısı Olivia 'nın olayların ardındaki sırrı bildiğine inanıp,onun dinlenme tatilinin altında farklı bir amaç olduğuna inanıp onu takip ederler.Bu arada olaya Thomas'ın ölen ilk karısının kuzeni de dahil olur.
İşler bu boyuttayken Hilary Craven Olivia'nın tatil için gideceği Kazablanka'ya gelip intihar etmeye karar verir.Bu sırada bilimcileri araştıran görevli Hilary'e ölmek için daha ilginç bir yol sunar. Olivia uçak kazasında ağır şekilde yaralanmıştır ve Hilary  ile kızıl saçlarının benzediği için Hilary'e onun yerine geçmesini teklif eder.Eğer Hilary ile bağlantıya geçen olursa sırrı çözmeye yaklaşacaklardır.Hilary teklifi kabul eder ve çalışmalar başlar.
Hilary teklifi kabul etse de Olivia gerçekten olaylarla bağlantılı mı yoksa boşa mı kürek çekiyorlar?Hilary bilimcilerin sırrını çözebilecek mi yoksa çok istediği ölüm onu sırrı çözemeden mi bulacaktı?
Dip not:Kitapta düşük oranda da olsa bilimsel ifadeler kullanılmış ve bunlarda kitaba ayrı bir renk katmış. En beğendiğim yer ise bilimcilerin toplanmasındaki asıl amaç. Kısaca Agatha Christie her daim okunacak yazarlardan.

2 yorum:

  1. Agatha christie'nin birkaç öyküsünü okudum nedeni bilmesemde bir türlü ısınamadım Conan Doyle eserlerinin tadını alamadım arada okumaya devam ediyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doyle ile kulvarları farklı ama pek çok kitabını ben çok beğendim belki hala güzeline denk gelememişsindir. okumayı kesme bence

      Sil